Quiero una moleskine

Desde que estoy en estos menesteres bloggeros, me han pasado muchas cosas. De todas no voy a hablar, porque no me da la gana de hacerlo aquí. De otras no me importa, por superficiales, tribiales y obvias. Así que hablaré de un par de ellas, de modo más o menos entrelazado.

Allá voy. Bueno, pues resulta que me he convertido en escritor. De pacotilla, naturalmente. Pero escritor. Los que habeis tenido la paciencia de seguir mis pinitos durante este tiempo -seis meses, ya- ya habreis comprobado que he tenido momentos inspirados, de  aquellos de Premio Nobel y cheque de quinientos mil dólares, del resultado de los cuales estoy francamente satisfecho. Otros momentos de tipo más bien mediocre, de aquellos de ir tirando, pero no se ha notado mucho. Y que bueno, ya más para aquí he caído en un poco de bache de calidad, que he medio disimulado con un despliegue de ombliguismo persistente y eficaz. Es aquello: a la gente, si no le das calidad literaria a veces se conforma con algo de curioseo, cuando no de puro chafardeo, creyendo que lo que les cuentas en primera persona es siempre cierto.

Pues eso. Ya soy escritor, lo cual me convierte directamente en intelectual. Y ahí viene lo segundo: he descubierto por estos mundos de la ombligosfera que los escritores, intelectuales, o incluso intelectualoides -tipo yo- tienen todos una moleskine. Hoy mismo, paseando por un blog amigo, he descubierto que su editor también tiene moleskine. Por eso yo quiero una. Quiero una moleskine. La quiero, y la quiero ya. No, no, no es capricho. Necesito una moleskine.

Sí, de acuerdo, una moleskine tiene sentido tenerla cuando emprendes un gran viaje y tienes que tomar notas de lo que vas viendo, del matiz de los verdes de los prados, de la profundidad de la mirada de las gentes, de la sensación que inspira el desierto de la Pampa (¿la Pampa tiene desierto?). Vale. O tiene sentido tenerla si participas en tertulias literarias, para cuando alguien suelta alguna cita de aquellas definitivas, o el genio de turno da en el clavo con cualquier sentencia.

Vale, yo no tengo ni gran viaje ni tertulia literaria. Únicamente soy usuario de TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) y escucho a Eulogio el Madridista analizar en el bar el juego del Madrid de Schuster. Pero da igual. Quiero una moleskine. Todos la tienen. La quiero y la quiero ya.

Cuando la tenga, me entrenaré con cosas cotidianas. Me meteré en el metro y tomaré mis notas: “Blueforet, medias 97% algodón”; “Felices fiestas. Cofidis te da dinero”; “Bienvenido al no se qué del summercase de Movistar”; “Tú también puedes ser una chica Bershka”; y así.

Compradme una moleskine, porfa. Después montadme una tertulia literaria. Venid, sentaos en corro y yo os hablaré de lo feo que es plagiar a Faulkner, y cosas así. Y por último, regaladme un viaje. Un gran viaje. Al Himalaya, por ejemplo que hace tiempo vi un reportaje y me encantó. Sí, llevo tiempo diciendo que me quiero ir al Himalaya, ¿no? ¿Pues a qué esperais? Además me iría bien. Podría soltarle a alguien el rollo de mis vivencias inconfesables. Alguien que después me supiese llenar de paz. El Yeti, por ejemplo, que como no es del todo humano me comprendería mucho mejor. Quiero todo esto y lo quiero ya.

¿Empezamos por la moleskine?

 

12 thoughts on “Quiero una moleskine

  1. La moleskine l’has de tenir perquè tu la vols, no perquè els demés la facin servir. N’hi ha d’altres llibretes que no es diuen moleskine i també fan el mateix servei. Jo tinc una agenda moleskine perquè m’agrada el seu format i perquè la vaig conèixer jo a ella, i no a l’inversa. El darrer post meu de l’any estava dedicat a ella i el contracte que hem porta any rere any 😉
    Cómprate-la tu carai! No deixis per a demà el plaer que podries tenir avui.

  2. Hola. Jo tinc una tambè però la vui vendre perquè li falten dents,jaja es broma. a mi tambe m’agradaria coneixer el yeti pero prefereixo al drácula perque puc anar de copes amb ell ja que nomès surt de nit.tens msn?¿ així podríem enraonar.

  3. M’ha encantat l’escrit!
    Acabo de descobrir aquest blog i el trobo molt interessant! (el meu també té el mateix format i potser per això des del principi m’ha causat molt bona impressió!)
    Canviant de tema…no és per desanimar pero jo també tinc una moleskine…tot i que no la faig servir mai…

    Que vagi bé! ja aniré passant!

  4. Jo no en tinc de moleskine però estic amb tu Alegria la veritat es que si vols alguna cosa que sigui perquè TU la vols, no perquè els demes tenen una! 😉

  5. Benvinguts, Núria, Josoctu, Gorit.
    Ei, Josoctu, no tinc msn, però suposo que aquí tens l’opció de dir-me el que vulguis quan et vingui de gust. Hi ha privacitat abans que jo decideixi publicar el post, ja ho saps.
    Espero que torneu sovint i parlem de moleskines, del Ieti, o del que sigui.
    Paraules disperses pretén ser un aparador de moltes coses, però sobretot dels pensaments i les opinions que surten del fons del cor. Efímeres, com tot, però sinceres.

  6. … Si et compren la Moleskine, ja només et caldràn les ulleres de gafapasta i seràs tot un intelectualoide de Gràcia :-D.

    Deixa’m regalar-te una va. En properes entregues et donaré pistes.

    Per cert, una mica d’ombliguisme… he posat coses noves a la meva bitàcora…. ja em diràs.

  7. Toni, confesso que ja m’he fet unes ulleres com les que tu dius (“gafapasta”, boníssim) amb vidres sense graduar, que fumo en pipa mentre llegeixo “La nausea” de J.P. Sartre a la llum d’una espelma clavada en una ampolla buida de Pernod… I el més bo de tot, que tot això passa a París, al Café de la Boheme…
    Ja he vist les teves novetats, però segueixo tenint problemes a l’hora de deixar-te posts, no sé què passa que no me’ls agafa. L’únic que no he volgut llegir és la teva ressenya de Firmin, per no condicionar la meva. Vaig per la meitat, i m’està agradant molt. Ara estic en aquell punt en què sento una enorme afecte per Firmin, admiració per Norman i una terrible frustració per no poder posar els peus a la llibreria Pembroke.
    Per cert, el que et deia en el comentari és que tens molt bona mà fent ressenyes de novel·les. No, no és sabó gratuït.
    Toni, fins aviat. Seguim parlant.

  8. Ei! quina gràcia. Aquest any el primer que vaig fer (de fet la única cosa que vaig marcar a la llista de “per fer al 2008”) va ser regalar-me una moleskine. No perquè hagi desenvolupat el teu organ literari. Només per prendre nota de coses que de vegades passen pel cap i si no les poses negre sobre blanc, marxen volant i no tornen mai més. Petons.

  9. Sí que és graciós. L’he penjat a colateral. Porto temps pensant a penjar articles del Joan Oller perquè els trobo realment curiosos i m’encanten, potser més que els del Joan Barril. Oller té una mirada molt particular sobre les coses. Barril escriu molt bé, però Oller té un punt de genial.

  10. Crec que aquest punt de genial que dius es deu a l’efecte sorpresa o inesperat que té, tipo Quim Monzó.I a part tenen sempre una frescor, lucidesa…..m’agraden.

Deixa un comentari

