De més enrera

 

Comença el dia, un pèl més aviat que de costum. Les mateixes coses d’ahir m’acompanyen: un cafè amb llet, un cigrret; un instrument que reposa, un full en blanc. Un neguit, unes sabates velles per trobar un camí. Uns ulls cansats que busquen senyals, traces, marques de pintura en les pedres.

Penso en el dia que comença. En altres cases estimades on segurament ara unes mans estan vestint, arreglant i pentinant uns nens perquè surtin al carrer nets i polits, primera condició perquè siguin personetes de bé. Igual que aquelles altres mans que, potser ja fa més temps, preparaven tres gots de cola-cao per a tres nenes d’ulls senzills.

És un dia qualsevol que tot just comença. Diuen que és estiu, i que s’han de fer qui sap quantes coses. A mi m’és igual, per a mi l’estiu és una fal·làcia. Una pura circumstància. A vegades penso que no és més que una broma del sistema solar.

Segur que allà a fora, conforme passin les hores, tot anirà prenent forma, la forma habitual d’una funció absurda, calàleg de banalitats, mostra hilarant del desconcert humà. I tu hi seràs, allà, però sense formar part de la gran farsa. Sé que malgrat tot tu no deixaràs de desplegar el discurs del gest amable. Que el teu esforç superarà la fatiga, i no faràs res perquè sí ni diràs res que no sentis, perquè és el que saps fer, així t’ho han ensenyat i així ho has après.

I jo, que ara em miro el món des d’una mica més enrera, sabré veure-ho i apreciar-ho.

Sí, potser pugui semblar que ara tot el que em preocupa no va més enllà d’haver de sortir a comprar-me un encenedor nou perquè al que tinc ja se li està acabant la pedra. Però no és cert. Tot i que de lluny, encara sé distingir el real de l’articicial, la veritat de la mentida.

Em fa una mandra infinita sortir allà fora. Però tant me fa. Acabaré encenent els cigarrets amb la flama dels fogons. Tinc cafè per a quinze dies, i tinta per a tota una vida.

 

Múcica per al text: Whith these hands, The Yellowjackets

 

Anuncis

2 thoughts on “De més enrera

  1. 😉 vaig tornant a poc a poc al meu blog i et vaig llegint sempre que em queda una miqueta de temps lliure. Seguiré passant esclar.
    Una abraçada.

Deixa un comentari

