Romances sense paraules

 

Em despertaven cada tarda les notes del teu piano. Em convidaven a volar, i em penjava de tu com qui es penja de la cua d’un estel gronxat pel vent. Era bell adormir-se i saber que en tornar al món m’hi esperava la catifa d’aquella música tan flonja.

Però aquell temps va marxar, el teu piano sonava cada cop més lluny, i a mi em reclamaven altres mons i altres ports. Però per lluny que fos, per fred que semblés que tot es tornava, sempre notava el fil d’or que ens havia cosit l’ànima, un fil de romances sense paraules.

Avui és com si res no hagués canviat, i aquell ahir es torna avui. I avui pot ser demà perquè sé que dels teus dits poden tornar a néixer aquelles mateixes notes, i jo et puc escoltar, assegut al teu costat, passant-te, si vols, cada pàgina si es que algun passatge et falla; que ja no som tan joves, que erem quasi nens aleshores, i que ja se’ns arruga una mica la pell de la memòria.

Hem viscut coses: ens hem disfressat d’homes d’acció, de mecànics, de funambulistes, de formiga petit-burgesa, de corsari; hem remat a galeres, hem coronat muntanyes; hem brindat amb vins estrangers i amb tots els vins de casa.

Ens hem assegut a la taula dels artistes, on més d’un cop hi hem tingut un plat de sopa pagada. I som la veu dels qui pregunten per un més enllà que no existeix però ens sobrepassa. Vivim de sons i formes, colors i llàgrimes, pinzells i rialles.

Cridem al més enllà i vivim al més ençà, fixats en les pupil·les de qui mai no ens tallarà les ales.

M’he despertat, aquesta tarda, com ahir, penjat de les teves cançons sense paraules. I un cercle s’ha tancat, un de nou, com tantes altres vegades.

 

Música per al text: Romances sense paraules (Leider ohne Worte) Op. 30, 1, Felix Mendelssohn

 

Anuncis

One thought on “Romances sense paraules

Deixa un comentari

