Crec que sóc spam

 

Crec que sóc spam a casa d’un que escriu. Un que té un bloc des del qual projecta la seva visió del món i difon les seves opinions. Un individu elitista, prepotent, mancat d’un respecte de fons per les idees i les persones que no són de la seva corda intel·lectual, social i política. Un individu, però, que de tant que xerra, de tant de creure’s en possessió de la veritat, sovint patina i es contradiu, i sovint ataca els altres posant de relleu defectes que amb tota evidència ell també té.

Un pollastre que no fa més que alliçonar i alliçonar. I que a mi ja m’estarien bé les seves lliçons sinó fos que la forma com les imparteix és absolutament repulsiva, una brutal descàrrega de prepotència, descaradament cínica, que possiblement obeeixi a un ressentiment d’obscur origen. Li agrada burxar en els aspectes que més poden ferir -és capellanesc, per això coneix els ressorts psicològics del maltracte moral- i no es talla ni un pèl a l’hora de subratllar la diferència entre els forts, els blancs, els heteros, els rics, els occidentals, els empresaris, els catalans de soca-rel i els altres, els que no, els qui per a ell són directament deixalla. Practica l’insult i es desespera diàriament perquè els seus, els bons, els del partit dels Bons Catalans, no està en el poder.

Ara explota un discurs místico-moral basat en els Evangelis, l’oració i el temor de Déu. I jo, que no tinc res contra els qui creuen, m’indigno en comprovar que sota d’aquesta demagògia que escampa no hi ha ni un bri de comprensió, d’humanitat, d’empatia cristiana.

Confon escriure bé i ser de casa bona -o això és el que ens té dit- amb estar en possessió de la veritat. En el fons, el que li passa, és que el ressentiment, la seva set de revenja, li estreny les mires mentals d’una forma alarmant.

Jo, darrerament, entrava a casa seva a riure. M’agrada riure dels qui tenen una idea massa seriosa d’ells mateixos, dels qui et volen vendre la moto d’una forma tan descarada com ho fa aquest xicot. Dels qui et parlen con si estigussin de tornada de tot, com si tinguéssin seixanta anys i el pes d’una autoritat basada en l’experiència del que és el pas per aquest món en el seu darrer tram. Darrerament el llegeixo ja tan sols per riure, però és que de vegades sosté posicions que fan impossible callar i no dir-li res.

És així com darrerament li he adreçat comentaris que no li deuen haver agradat. I exercint el seu dret de selecció, els censura. Altres cops me’ls havia acceptat, fins i tot s’havia pres la molèstia de respondre-me’ls -un cop em va qualificar de “ruc”-, però darrerament m’aplica una censura directa.

I ja veus, si jo, pobre de mi, tan sols li feia tastar una mica de la seva pròpia medicina… però suposo que, acostumat com està a que quasi tothom li rigui les gràcies i el qualifiqui de geni, alguna cosa del que li dic l’incomoda. Però si tot plegat no passa res, només que “tal faràs, tal trobaràs”, o “quien a hierro mata a hierro termina”, com diu la cançó.

Així que res, no m’havia passat encara, això de convertir-me en spam. M’ho dec haver guanyat a pols. Tot i que, ara que ho penso, ser spam en un bloc tan ilustre, no deixa de ser, per a mi, un petit honor.

 

Anuncis

5 thoughts on “Crec que sóc spam

  1. No m’agrada entrar als blocs de la gent que està absolutament convençuda de tot el que diu. Prefereixo els blocs de gent que deixa es qüestions sobre la taula, o explica el seu punt de vista des de la profunda convicció de que tan sols és això: un punt de vista.

  2. Ferran:
    M’ha arribat un doble comentari teu, que semblava això, duplicat, per això n’he eliminat un, però veig que no eren ben bé exactes. En l’eliminat qüestionaves el perquè de comentar en aquesta mena de blogs de gent “absolutament convençuda”.
    Bé, en tot cas, és cert que a vegades no val la pena perdre el temps amb certs “enviats de Déu” que només saben escoltar-se a ells mateixos. Però a mi em passa que quan es diuen certes coses que ja superen la manca de respecte a la intel·ligència dels altres o a la llibertat de pensament, em costa deixar-ho sense resposta.
    I és que potser de veritat només n’hi ha una, però hi ha tantes aproximacions a aquesta com persones existeixen
    Res, per descomptat que és més saludable llegir a persones obertes, així que anirem passant pel Max Aue, com sempre.
    Salutacions

  3. Shakespeare deia a Hamlet que hi ha costums que s’honoren més quebrantant-les que seguint-les. Hi ha gent que ens honora més insultant-nos que lloant-nos. Gairebé podries posar al teu CV que aquell tipus d’ha declarat spam!

    Salutacions!

  4. Bé Jaume, en primer lloc dir-te que l’escrit és clavat i que a mi també m’ha censurat comentaris que no anaven en la seva línia.,un dia fins i tot em va dir imbècil., en fi avui l’Enric Vila escriu sobre aquest homenot i em sembla que els dos teniu molta raó., no obstant això, jo el segueixo llegint i en ocasions em segueix enlluernant i aquest és el seu mèrit., és com una mena de Federico Jimenez Losantos que ningú suporta però tothom l’escolta algun dia o altre….saludus company!!!!

  5. Theo:

    Doncs sí, fins i tot si volgués fer carrera política des de baix aquest detall m’ajudaria…
    No, seriosament, com li comentava a en Ferran, és que hi ha certs atemptats al respecte que no poden obviar-se. Sempre he detestat el “matonisme” intel·lectual, és superior a la meva paciència.
    Encantat de rebre’t, com sempre.

    Noctas:

    Sí, suposo que tú també deus haver tingut les teves friccions amb el tal senyor. I el cert és que escriu bé, però crec que hi ha d’haver més que això. En el fons ser polèmic per ganes de cridar l’atenció és un recurs massa fàcil, massa propi de ments poc madures, poc viscudes. Tu mateix mencionaves en Vila, que com a esciptor és excel·lent i a més té una categoria personal molt més clara, molt més elevada que l’altre.
    En fi, per sort vivim en un país lliure, no?
    Salutacions ben cordials!

Deixa un comentari

