Creu-t’ho

M’acabo de comprar un Suzuki Samurai de segona mà i unes Ray-Ban. Al maleter hi duc una Buitton de pell vermella, amb poc equipatge. El que necessito m’ho compro on location. Per això vaig vestit d’aquesta manera, que semblo un narco amb els dies comptats. Condueixo per una avinguda amb palmeres a banda i banda, sota un sol que crema, i al final del trajecte m’espera un hotel amb vistes a la badia. Hotela cars, de luxe. Ja en van uns quants.

Sempre em passa el mateix: en totes les habitacions d’hotel hi trobo una caixeta on hi ha un DVD amb el video on hi han editades les meves peripècies del dia. Això és que hi ha una càmera que em segueix. I a la tauleta de nit un petit llibre on hi diu The Holly Bible, que quasi mai em molesto ni en obrir. Això és que hi ha algú que està perdent el temps intentant redimir la meva ànima.

Procedeixo a visionar el DVD. El de sempre: una partícula elemental que deambula dins la massa còsmica amb l’estúpida il·lusorietat de sempre. Però em crec la meva pròpia pel·lícula i em fico al llit convençut que als del meu signe tot ens ha de venir de cara by the face.”

 

Arribo passejant a un petit parc. M’assec en un banc de pedra, al costat d’una font. No triguen a venir avis amb nets i gossos, amb garrafes de plàstic buides que omplen amb una aigua fresca, regalada, clara, que ells creuen salvífica i ni saben perquè. Jo els miro i sento que el temps s’alenteix, tant que fins i tos s’atura i vull ser el resum d’un Tot que existeix sense venir d’enlloc i sense lloc on anar. Pur no res, pur absurd que res no espera. Pura Pau.

Es fa de nit. M’aixeco del banc de pedra, bec aigua de la font i me’n vaig a casa. Res és veritat, tot és mentida, i el Buit és l’única forma perfectament configurada.

Demà tornaré. M’agrada veure vells com omplen garrafes d’aigua. I nens. I gossos.”

 

Anuncis

2 thoughts on “Creu-t’ho

  1. Mireia, gràcies pel compliment.
    a mi el text m’agrada, però és d’aquells que no saps com uncionarà…
    Si el Buit és l’única forma configurada… doncs caldrà omplir-lo d’alguna forma, no ?
    Salutacions i gràcies per llegir.

Deixa un comentari

