Gira la càmera

 

El meu amic fotògraf, no us penseu que és ni un antiquat, ni un retrògrad, ni una persona que viu d’esquena a la tecnologia. Ni a la tendència dels temps que corren. Per això pot opinar amb coneixement de causa. Per això sap què és tenir una càmera a les mans. Caçar instants. Caçar rostres. Exercir de mirada.

Sap què és el jo inquiet, que busca, i també coneix, perquè mira el món, la tensió del jo que molts cops no sap anar més enllà del jo mateix. I naturalment, aquest jo es destensa. S’esgota en un terreny massa conegut i massa explotat. Sobreexplotat, definitivament.

El meu amic fotògraf em deia, un dia, que potser els usuaris de la petita càmera, la de consum, l’egocèntrica, descobririen que si no deixen d’orientar-la cap al propi rostre o cap al mirall, l’acabaran matant.

Gira la càmera. A tu ja et veiem. Diguen’s ara, tu, què veus. Què mires, què vols veure.

Et coneixeràs millor, i et coneixerem millor.

Gira la càmera.

Anuncis

4 thoughts on “Gira la càmera

  1. Molt bon text. Obrir l’objectiu és necessari per no caure en defectes varis; narcicisme, automitficació, pérdua del sentit de la realitat, dogmatisme, sectarisme…però que n’és de difícil escoltar a l’altri, l’orgull ens perd.

  2. Gràcies, Gerard.
    I sobre el que tu dius, no es pot afegir res més.
    Narcisisme i automitificació… el culte al jo sembla no tenir límits.
    Content de veure’t, un cop més.

  3. Rebles, un cop més, el clau !! Per mi, l’objectiu de la càmera seria una cosa aparentment tan senzilla com tenir empatia pels altres, valorar tot allò que no fem/produïm/creem/manifestem nosaltres en la seva justa mesura, no?
    Salutacions, t’espero pel racó (l’he reobert)

Deixa un comentari

