Intersecció

 

Sense que serveixi de precedent, m’adreço directament a vosaltres, petits lectors invisibles, des del respecte i fins i tot l’afecte.

Sou prou llestos com per saber que el meu món no gira entorn de vosaltres, i no sóc tan il·lús de pensar que el vostre gira entorn de mi. Deixem-ho en que els nostres particulars móns interseccionen.

M’agrada saber que de tant en tant veniu. I no ho dic pas per vanitat: en un bloc, com ja sabeu, quasi sempre el protagonisme l’acapara el text, la informació, el relat, i qui menys protagonisme té -o hauria de tenir- és l’autor. Això pot semblar extrany en uns temps dominats pel concepte Facebook, on el protagonista és l’individu, un subjecte que s’ensenya al món perquè creu que el món ha de saber que existeix, però ai, no gaire més enllà del “què m’agrada” “què faig” o el “que bé que m’ho passo i mira quants amics que tinc i quines festes que em pego”. O tal vegada, simplement, per construir fictíciament una forma de ser que no s’atreveix a concretar en la seva vida real. Sí, senyors, temps de Facebook i egocentrisme.

Si dic que m’agrada saber que veniu és senzillament -i perdoneu el paternalisme- perquè almenys em consta que, per uns minuts, llegiu. No mireu, perquè aquí no hi ha res per a mirar. Llegiu. Llegiu en temps dominats per la tirania de la imatge. Potser alguns només llegiu quan veniu aquí… va, tampoc em vull passar.

Per això, dic que estaria  igual de content si sabés que llegiu altres coses, encara que el preu fos que no vinguéssiu per aquí… però potser no cal plantejar una disjuntiva tan dràstica: ambdues coses són possibles.

Aquí, doncs, benvinguts per sempre, i jo ben content.

Igual de content per l’espai d’intersecció entre els nostres móns, un espai que ens ha tocat, fruit de l’atzar, compartir.

Anuncis

2 thoughts on “Intersecció

  1. en aquesta vida “super-informada-express” cada cop costa més fer una selecció del qué llegir/hora. Per mi, el paraules efimeres, es un punt esporàdic i particular, quant s’atura el rellotge davant de l’ordinador per llegir, disfrutar i després pensar… felicitats pel blog!

  2. Gràcies, PM. I que per molt de temps puguis trobar aquí això que destaques.
    Jo parlava, amb sorpresa, adreçant-me a un “visitants” que si els veiessis, d’entrada, no diries que són gaire “lectors”.
    Una afectuosa salutació.

Deixa un comentari

