La Tortuga reneix

El dia de Sant Jordi veurà la llum una publicació digital de nom La Tortuga Avui, en la qual tinc la satisfacció de participar amb una columna regular. Que ningú es deixi confondre pel títol de la capçalera: no és de cap manera una publicació dedicada ni a les tortuugues ni a cap altre bestiola vivent, simplement la publicació conserva el nom que ja tenia vint anys enrera abans de suspendre la seva activitat. “La Tortuga” era el nom de la revista que editava l’Associació Cultural de Caldes de Montbui. Suposo que en deien així per la lentitud que acompanyava tot el procés d’edició dels diferents números. No ho sé del cert, només m’ho imagino.

Jo vaig formar part del consell de redacció de La Tortuga durant la segona meitat de la dècada dels vuitanta, participant en la confecció dels números i escrivint-hi articles sobre literatura i esports. Els continguts de la revista anaven enfocats fonamentalment a la difusió de la cultura i a la opinió, i pel que tinc entès, els nous responsables de la revista pensen mantenir aquesta orientació. Cap a principis dels noranta la revista perdé molta empenta. Jo me’n vaig desvincular, i d’altres membres del consell de redacció -cada com més exigu- també ho van anar deixant fins que La Tortuga dixà d’existir.

A principis d’aquest any, vaig rebre un e-mail d’un antic responsable de la revista, l’amic Ramon Duran (no som parents, som Durans de casualitat), que m’explicà la iniciativa de fer renéixer la revista, aquest cop adaptada a les tecnologies del moment, per bé que se n’editarà un resum anual en paper. Em va proposar de vincular-m’hi de nou, i el cert és que em va fer il·lusió. El passat té el costum de trucar a la porta, en moments sempre inesperats, sovint inoportuns, però també de vegades és molt benvingut.

Espero que el nou projecte qualli, tingui lectors, no cal que siguin molts, només cal que siguin fidels, que hi trobin quelcom que els porti a clicar l’enllaç que us deixaré a sota de tot. Jo hi tinc una columna que es diu Cartes des del Límit Exterior.

No he vist encara ni el disseny ni el format de la publicació, però sé que està en mans de dos bons informàtics. I pel que fa als continguts, us convido a gaudir-ne, a valorar-los, a participar-hi amb les vostres opinions, bé sigui allà (si s’ha previst espais per a comentaris) com aquí, que en qualsevol cas seran molt benvinguts.

www.latortugaavui.com

Anuncis

Deixa un comentari

