Records del Maitea (i III)

Ara les circumstàncies fan que no pugui anar al Maitea. Tot i això, he aconseguit fer-me un Maitea particular en un raconet de la cuina de casa meva. Sol, amb la porta ben tancada per no pertorbar el son de l’angelet -el causant d’aquesta remarcable alteració- degusto els pintxos de truita que ha preparat la meva sogra. La vida adquireix un sentit molt favorable quan es mira a través de les truites que fa la meva sogra. Tota expressió de la truiticitat que passi per les seves mans adquireix una condició d’element salvador, reconciliador a gran escala, alleujador de tota quanta contrarietat comporti la vida ordinària.
El pintxo de truita va acompanyat, naturalment, de la cerveseta -mida quinto- que surt fresquíssima de la meva nevera. Si d’alguna cosa estic orgullós a casa meva és de la temperatura a què hom hi pot beure la cervesa. No és complicat. Tinguin la temperatura del frigorífic a quatre graus et voilà.

Deixa un comentari

